ONDERHOUDSSERVICE SKI EN SNOWBOARD
Welkom bij onze ski- en snowboard onderhoudsservice!
Op deze pagina vind je alle informatie over onze onderhoudsservice voor ski's en snowboards.
Ben je op zoek naar informatie over onze onderhoudsservice voor wintersportkleding? Klik hier
Om optimale ski-/snowboardplezier te garanderen en de levensduur van de uitrusting te verlengen, is het belangrijk om deze in goede staat te houden. Onze onderhoudsexperts bereiden jouw ski's of snowboard voor met de nieuwste "state of the art" apparatuur. Om onnodige tijdsdruk te vermijden, is het belangrijk om het materiaal tijdig voor onderhoud binnen te brengen. We vragen je om de bindingen van een snowboard van tevoren te verwijderen.
ONDERHOUDSDUUR
De actuele onderhoudsduur in Amsterdam is 1-2 weken. Als je je materialen vóór maandag inlevert, kun je ze de week erop vanaf dinsdagmiddag ophalen. Lever je je materialen ná maandag in, dan liggen ze twee weken later vanaf dinsdagmiddag voor je klaar.
De actuele onderhoudsduur in Den Haag is 4 dagen. Lever je je gear in vóór woensdag, dan kun je het op zaterdag na 13.00 uur ophalen. Lever je je materialen in vóór zaterdag, dan liggen ze op donderdag weer voor je klaar.
De actuele onderhoudsduur in Landgraaf is 1-2 weken. Als je je materialen vóór dinsdag inlevert, kun je ze de week erop vanaf dinsdagavond ophalen. Lever je je materialen ná dinsdag in, dan liggen ze twee weken later vanaf dinsdagavond voor je klaar.
Geef je je materialen in Rucphen af voor onderhoud, dan kun je ze max. 1 week later weer ophalen.
De actuele onderhoudsduur in Terneuzen is 1-2 weken.
De actuele onderhoudsduur in Zoetermeer is 4 dagen. Lever je je gear in vóór woensdag, dan kun je het op zaterdag na 12.00 uur ophalen. Lever je je materialen in vóór zaterdag, dan liggen ze op woensdag vanaf 12.00 uur weer voor je klaar.
SKI ONDERHOUDSBEURTEN
PRIJZEN EN BEURTEN
KLEIN | KLEIN SUPER | BEHANDELING | GROOT | GROOT SUPER | WAXEN* |
V | V | Reinigen | V | V | . |
V | V | Voorslijpen | V | V | . |
V | V | Slijpen | V | V | . |
. | . | Belag opsmelten | V | V | . |
. | . | Vlak slijpen | V | V | . |
V | V | Steen slijpen | V | V | . |
. | V | Vario structuur | . | V | . |
V | V | Tunen | V | V | . |
. | V | Radiaal tunen | . | V | . |
V | V | Waxen | V | V | V |
. | V | Infrarood waxen | . | V | . |
V | V | Polijsten | V | V | V |
€29,50 | €39,50 | €39,50 | €49,50 | €10,00 |
UITLEG ONDERHOUDSBEURTEN
KLEIN SKI
Bij een kleine ski onderhoudsbeurt zullen uw ski’s eerst worden gereinigd en voorgeslepen. Daarna worden de staalkanten in de juiste hoek geslepen en wordt het belag voorzien van een goede structuur d.m.v. steenslijpen. Vervolgens worden de staalkanten getuned voor een goede grip en een makkelijk draaivermogen. Uiteindelijk worden uw ski’s voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.KLEIN SUPER SKI
Bij een kleine ski super onderhoudsbeurt zullen uw ski’s eerst worden gereinigd en voorgeslepen. Daarna worden de staalkanten voorgeslepen en wordt het belag voorzien van de meest optimale vario structuur d.m.v. steenslijpen. Vervolgens worden de staalkanten radiaal getuned voor een extreem goede grip nog meer draaivermogen. Uiteindelijk worden uw ski’s infrarood voorverwarmd waarna ze twee keer worden voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.GROOT SKI
Bij een grote ski onderhoudsbeurt zullen uw ski’s eerst worden gereinigd en ruw voorgeslepen zodat de diepere beschadigingen door de P-Tex Master worden dicht geperst. Vervolgens zal het overtollig vulmateriaal worden weggeslepen / vlak geslepen en wordt het belag weer voorzien van een goede structuur d.m.v. steenslijpen. Daarna worden de staalkanten geslepen en getuned voor een goede grip en makkelijk draaivermogen. Uiteindelijk worden uw ski’s voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.GROOT SUPER SKI
Bij een grote ski super onderhoudsbeurt zullen uw ski’s eerst worden gereinigd en ruw voorgeslepen zodat de diepere beschadigingen door de P-Tex Master worden dicht geperst. Vervolgens zal het overtollig vulmateriaal worden weggeslepen / vlak geslepen en het belag weer voorzien van de meest optimale vario structuur d.m.v. steenslijpen. Daarna worden de staalkanten geslepen en radiaal getuned voor een extreem goede grip en voor nog meer draaivermogen. Uiteindelijk worden uw ski’s infrarood voorverwarmd waarna ze twee keer worden voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.BOOTFITTING, AFSTELLEN BINDINGEN & REPARATIES
BOOTFITTING
SCHOEN ANALYSE | * | * | * | * |
SCHOEN FOHNEN | * | * | * | |
SCHOEN IN OVEN | * | * | ||
SCHOEN UITDUWEN | * | |||
PRIJS | €75,00 | €90,00 | €100,00 | €125,00 |
AFSTELLEN
SNOWBOARDBINDING MONTEREN | €15,00 |
SKIBINDING AFSTELLEN OP SKISCHOENEN | €15,00 |
SKIBINDING RACE AFSTELLEN OP SKISCHOENEN | €50,00 |
SKIBINDING BOREN EN AFSTELLEN OP SKISCHOENEN | €75,00 |
REPARATIES
CHIP LIJMEN | €10,00 |
GROTE REPARATIES | N. T. B. |
SNOWBOARD ONDERHOUDSBEURTEN
PRIJZEN EN BEURTEN
KLEIN | KLEIN SUPER | BEHANDELING | GROOT | GROOT SUPER | WAXEN* |
V | V | Reiningen | V | V | . |
V | V | Voorslijpen | V | V | . |
V | V | Kanten slijpen | V | V | . |
. | . | Belag opsmelten | V | V | . |
. | . | Vlak slijpen | V | V | . |
. | V | Vario structuur | . | V | . |
V | V | Kurk slijpen | V | V | . |
V | V | Tunen | V | V | . |
. | V | Radiaal tunen | . | V | . |
V | V | Waxen | V | V | V |
. | V | Infrarood waxen | . | V | . |
V | V | Polijsten | V | V | V |
€39,50 | €49,50 | €49,50 | €59,50 | €10,00 |
UITLEG ONDERHOUDSBEURTEN
KLEIN SNOWBOARD
Bij een kleine snowboard onderhoudsbeurt zal uw snowboard worden gereinigd en voorgeslepen. Daarna worden de staalkanten in de juiste hoek geslepen en getuned voor een goede grip en een makkelijk draaivermogen. Uiteindelijk wordt het snowboard voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.KLEIN SUPER SNOWBOARD
Bij een kleine snowboard super onderhoudsbeurt zal uw snowboard worden gereinigd en voorgeslepen. Daarna worden de staalkanten voorgeslepen en wordt het belag voorzien van de meest optimale vario structuur d.m.v. steenslijpen. Vervolgens worden de staalkanten radiaal getuned voor een extreem goede grip en nog meer draaivermogen. Uiteindelijk wordt uw snowboard infrarood voorverwarmd waarna ze twee keer worden voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.GROOT SNOWBOARD
Bij een grote snowboard onderhoudsbeurt zal uw snowboard eerst worden gereinigd en ruw voorgeslepen. Hierna worden de diepere beschadigingen door de P-Tex Master en eventueel hand opvul pistool dicht geperst. Vervolgens zal het overtollig vulmateriaal worden weggeslepen en wordt het belag vlak geslepen. Daarna worden de staalkanten geslepen en getuned voor een goede grip en makkelijk draaivermogen. Uiteindelijk wordt uw snowboard voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.GROOT SUPER SNOWBOARD
Bij een grote snowboard super onderhoudsbeurt zal uw snowboard eerst worden gereinigd en ruw voorgeslepen. Hierna worden de diepere beschadigingen door de P-Tex Master en eventueel hand opvul pistool dicht geperst. Vervolgens zal het overtollig vulmateriaal worden weggeslepen / vlak geslepen en het belag weer voorzien van de meest optimale vario structuur d.m.v. steenslijpen. Daarna worden de staalkanten geslepen en radiaal getuned voor een extreem goede grip en nog meer draaivermogen. Uiteindelijk wordt uw snowboard infrarood voorverwarmd waarna ze twee keer worden voorzien van een warme waxlaag en als finishing touch nog gepolijst.WAAROM KIEZEN VOOR EEN 'SUPER BEURT'
- Vario structuur: betere afwatering, dus langer behoud van je snelheid
- Radiaal tunen staalkanten: makkelijker draaivermogen en volle grip in de bochten (nose en tail worden nog meer hangend geslepen)
- Infrarood waxen: intensere wax methode voor langer glijvermogen
ZELF ONDERHOUD UITVOEREN?
Altijd al zelf jouw ski's of snowboard willen waxen en slijpen, neem dan een kijkje op deze pagina om te weten wat er allemaal bij komt kijken.
HOE ONDERHOUD IK MIJN SKI'S OF SNOWBOARD?
Als u uw ski's of snowboard in topconditie wilt houden, moet u goed voor uw materiaal zorgen. De belag (loopvlak van de ski/snowboard) mag niet uitdrogen, de stalen kanten moeten scherp en roestvrij blijven en de skibindingen moeten elk jaar worden gecontroleerd. U kunt uw ski's of snowboard naar onze winkels brengen, maar veel van het werk kunt u ook zelf doen.
Op deze pagina wordt in grove stappen uitgelegd hoe u uw materiaal zelf kunt onderhouden, en de video laat zien welk materiaal u nodig heeft.
WAT KAN IK ZELF DOEN?
Veel onderhoud is zelf te doen. Voor simpele onderhoudsklusjes, zoals waxen en slijpen heb je niet veel materiaal nodig. Ideaal om zelf het materiaal tijdens een vakantie bij te werken.
WAXEN
Het goed waxen van een snowboard of ski is vrij eenvoudig. Wax regelmatig, een goed gewaxte ski/snowboard is slijtvaster maar bovenal glijdt het heel veel beter. Maak voor het waxen het snowboard of de ski's droog en schoon. Zorg dat de ski/snowboard op temperatuur is(niet ijskoud). Smelt en verdeel met een strijkbout de wax over het belag. Verdeel de wax met de ski richting mee. De wax mag nooit roken. Als tijdens het smelten de wax begint te roken verliest deze al zijn glij-eigenschappen. Als de wax droog is schraap je met een speciale wax schraper (hard plastic plaatje) al het overtollige wax van je belag af, doe dit in duwende bewegingen in de glijrichting. Als laatste met een speciaal waxbortseltje in de glijrichting de wax in op borstelen (zorgt voor gleufjes in de wax die de ski nog beter laten glijden)!
HOE VAAK?
Regelmatig waxen is een must. Één keer in de week is zeker niet overdreven. Als je naast het waxen andere onderhoudswerkzaamheden aan je ski's of board verricht, doe dit dan voor het waxen. Het waxen is letterlijk de finishing touch.
WELKE WAX?
Er zijn enorm veel soorten op de markt. Van extreem dure competitie waxen tot goedkopere universele. Wie niet op een tiende seconde nauwkeurig skiet kan goed af met een universele wax, die geschikt is voor alle temperaturen. Eventueel, voor de echte hobbyisten, zijn meerdere waxen zijn te koop om de ski's voor elke temperatuur goed te prepareren. Maar nogmaals een goede allround wax werkt prima voor de meeste skiërs. Persoonlijk wax ik veel met een zogenaamde koude wax omdat deze wax harder is en de ski langer in conditie houd. Op dit moment hebben 4 basiswaxen in ons assortiment:
- Betamix Red; the basic wax. Ideaal om als eerste waxlaag te gebruiken.
- Alphamix Yellow; voor de warmere temperaturen en goed te gebruiken om ski’s/snowboards schoon te waxen.
- Ultramix Blue: voor de koudere temperaturen
- Indoor hot wax: doordat de wax harder is dan de andere 3 is dit de perfecte basis voor als u veel indoor skiet/snowboardt.
Bovenop de basis waxlaag kunt u prima een nieuwe laag aanbrengen om uw glijsnelheid te verhogen. Als u een fluorwax (zorgt voor meer snelheid) aanbrengt, let er dan op dat u de fluorwax nooit als basislaag gebruikt. Dit zorgt ervoor dat de poriën dichtbranden en de ski’s dus uitdrogen.